قصة ستجعلك مذهولا وحتما ستبكى +لازم تقراها 12243153570
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا قصة ستجعلك مذهولا وحتما ستبكى +لازم تقراها 829894
ادارة المنتدي قصة ستجعلك مذهولا وحتما ستبكى +لازم تقراها 103798

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

قصة ستجعلك مذهولا وحتما ستبكى +لازم تقراها 12243153570
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا قصة ستجعلك مذهولا وحتما ستبكى +لازم تقراها 829894
ادارة المنتدي قصة ستجعلك مذهولا وحتما ستبكى +لازم تقراها 103798

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

سلام ونعمة رب المجد يا زائر تكون معاك وتبارك حياتك


5 مشترك

    قصة ستجعلك مذهولا وحتما ستبكى +لازم تقراها

    مينا انسى المناهرى
    مينا انسى المناهرى
    عضو مميز وخبير بالمنتدى
    عضو مميز وخبير بالمنتدى


    عدد المساهمات : 482
    تاريخ التسجيل : 02/09/2009
    العمر : 33

    قصة ستجعلك مذهولا وحتما ستبكى +لازم تقراها Empty رد: قصة ستجعلك مذهولا وحتما ستبكى +لازم تقراها

    مُساهمة من طرف مينا انسى المناهرى الإثنين مارس 08, 2010 7:56 pm

    [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

    [b]قمت من النوم فجأة في عيني نور غريب وقوي جدا أستغربت النور ده كله جي منين واندهشت لما لقيت الساعه بتشاور على 3 صباحا وأن مصباح الأوضة مطفي طيب النور ده كله جي منين
    وانفزعت لما لقيت نص ايدي جو الحيطه شديتها بسرعه خرجت وانا ببصلها بكل اندهاش
    رجعتها تانى لقيتها دخلت جوه الحيطه
    استغربت ايه اللى بيحصلي ده وسمعت صوت ضحك بصيت نحيته لقيت اخويا نايم جمبي
    ولقيته بيحلم انه راكب عربيه اخر موديل
    وانه رايح حفلة كبيره قوي لناس اغنيه قوي
    وانه لابس اغلى واشيك لبس عشان يكون احلى واحد في الحفلة وكان بيضحك وفرحان ابتسمت
    بعدين اتفزعت من اللى بيحصل وقمت من على السرير وجريت على أوضة امي وابي قعدت اصحى
    فى امي واطبطب عليها وانديها بس هى مش بتستجيب قعدت انديها كتير واطبطب كتير
    ولقيتها فجأه قامت كانت مخضوضه قوي
    وبتبص يمين وشمال قولتلها يا ماما انت مش شيفانى لقيتها مش بترد ولا بتبصلي
    قعدت انادى ماما......ماما
    كانت حاطة ايدها على قلبها وبتقول بسم الصليب بسم الصليب
    ولقيتها بتطبطب على بابا وبتصحيه وقام
    قالت له : قوم نطمن على الاولاد
    قالها : ده وقته
    قالتله : معلش قلبي مش مطمن في حاجه غريبه
    وانا واقف مستغرب قعدت اقولها يا ماما
    انا اهو يا ماما انت مش شيفانى ياماما
    قامت ومشيت حاولت امسك هدومها لكن الهدوم مش بتتمسك جريت وقفت قدامها عدت من جوايا ملقتش غير انى امشي وراها وبابا كان وريا
    محاولتش ابصله عشان ما يتجاهلنيش برده
    دخلت امى الاوده وفتحت النور مكنش عندى فرق لأن الدنيا كانت منورة اصلا انفزعت لما لقيتنى نايم على السرير وقعدت ابص لجسمى وايدى وانا مستغرب انا ازاي بقيت اتنين
    انا مين ومين اللى نايم على السرير ده ان مكنش انا وقطع استغرابي
    جملة بابا استريحتى يا ستى اهم نايمين اهو
    لكن هي قالتله معلش انا عاوزه أطمن على سامح ولقيتها بتقرب مني قصدى من الشخص اللى نايم مكانى وبتطبطب عليه كانت بتقوله ياسامح لكن هو مش بيرد وكانت بتطبطة بشويش وبدأت تهزه جامد جريت عليها وقلتلها يا ماما انا اهو رودي عليا لكن صوتها كان بيزيد خوف وكان بيعلى كانت بتنادي سامح.....سامح
    وفجأة صرخت ولقيت الصرخة بتوجعنى قوي
    كانها بتضربنى بكيت وقلتلها ما تصرخيش
    وهى بتقول سامح وبابا جري علي وحط ايده على وشى وصرخ وبكى وحسيت بالوجع تانى
    سامح مش بيرد والبكاء بيزيد وانا مش عارف اعمل ايه صحي اخويا على الصوت وهو بيسال في ايه ماما صرخت اخوك مات .. مات وانا بقولها ببكائي لأ صدقيني
    *****
    ياماما انا هو شوفيني شوفينى انت مش سمعاني لكن مفيش امل
    بصيت للسما وقلت يارب ايه اللى بيحصل ده لكن ملقتش سقف وشفت ناس ولما شوفتهم مشيوا وحسيت بطعنه غريبه وحجات بتقطعنى بصيت لاخويا لقيته بيصرخ قلتله اسكت انت بتعذبني لكنه كان بيزيد فى الصراخ وماما بتبكي فى حضن بابا والنحيب بيزيد وقفت قدامهم عاجز ومزهول رفعت راسي تانى وقلت يارب ايه اللى بيحصل يارب فى ايه ؟؟
    لقيت ايدين بتطبق عليا اتنين شكلهم مش من البشر بيقوليلى تعالى انتم مين وعاوزين منى ايه شدونى صرخت سيبونى ما تخدونيش من اهلى فكرنى مت قالولى ما انت مت فعلا قلتلهم ازاي ما انا شايف اهو وبتكلم وحاسس بكل حاجه ابتسموا
    وقالوا : عجيب امركم يا بشر كلكم فاكرين ان الموت نهايه الحياة وما تعرفوش ان حياتكم موت وحلم طويل هتصحو منه على اليوم ده على العالم ده
    سألتهم انا فين وانتو واخدنى على فين ؟؟
    احنا واخدينك على مصيرك الابدي مكان الانتظار
    انتظار تنفيذ الحكم


    وسألتهم طيب انا مكاني مع الملايكة ولا مع الشياطين ؟؟
    قالولي طول عمرك عايش تايه متردد
    شويه تمشي صح وشويه تمشي غلط
    شويه تتوب وترجع تعصي تاني ما كنتش واضح هتفضل بردة انهاردة تايه مش عارف حاجه
    اتفزعت وقلت ايه يعنى ايه انا رايح النار
    قالولى رحمة ربنا واسعه ولسة الرحلة طويلة
    بصيت وريا لقيت عمي وابويا واخويا ماشين وراهم امي واهلي بيبكوا شايلين صندوق جريت عليهم ناديت محدش بيرد
    ناديت على امى قلتلها يا امى ما تبكيش ادعيلى ناديت على بابا قلته يا بابا خلى بالك من امى واخويا
    ناديت على اخويا قلتله يا اخى خلى بالك من نفسك سيبك من الدنيا ومتاعها دي رخيصة قوي
    صدقنى مش هتنفعك ناديتهم كلهم بس كانو مشغولين بالبكاء ومحدش سامعنى مكنتش بتمنى حاجه فى اللحظة دي الا انهم يسمعونى
    كنت نفسي اكلمهم وهما بيودعونى وخوفى عليهم انهم مش حاسين باللى انا حاسه وحسدى ليهم انهم لسة فى الدنيا بس للأسف
    كنت ببكى وهما بيبكوا كنت خايف عليهم من الدنيا قوى واتمنى لو اصرخ ولو يسمعونى

    نداء الى اخى الحبيب واختى الحبيبة .... ونداء لى انا كمان .... لا تؤجل التوبة
    سيب الماوس دلوقتى وقوم ... غمض عينيك وتوب من قلبك عن خطية واحدة بس دلوقتى .... واحدة بس .... اللى يقدر يتوب عن خطية واحدة يقدر يكررها مع خطايا تانية

    وكما قال احد القديسين " اليوم هو انسب يوم للتوبة "

    وقال اخر " احكم يا اخي على نفسك قبل ان يُحكم عليك "


    منقول للامانه
    امجد رافت المÙ
    امجد رافت المÙ
    المدير المساعد


    عدد المساهمات : 2436
    تاريخ التسجيل : 04/09/2009

    قصة ستجعلك مذهولا وحتما ستبكى +لازم تقراها Empty بأمانة رائعة يا منو

    مُساهمة من طرف Ø§Ù…جد رافت الم٠الأربعاء مارس 10, 2010 11:00 am

    [center][b]قصة رائع يا مينا شدتنى جامد ممكن ربنا يكملها لقصة درس حلو برافو منو ربنا معاك
    عاشق تماف ايرينى(امى)
    عاشق تماف ايرينى(امى)
    خادم مشرف
    خادم مشرف


    عدد المساهمات : 1954
    تاريخ التسجيل : 21/10/2009

    قصة ستجعلك مذهولا وحتما ستبكى +لازم تقراها Empty رد: قصة ستجعلك مذهولا وحتما ستبكى +لازم تقراها

    مُساهمة من طرف عاشق تماف ايرينى(امى) الخميس مارس 11, 2010 1:24 am

    [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
    avatar
    المناهرى
    المدير العام


    عدد المساهمات : 391
    تاريخ التسجيل : 02/09/2009
    العمر : 132

    قصة ستجعلك مذهولا وحتما ستبكى +لازم تقراها Empty رد: قصة ستجعلك مذهولا وحتما ستبكى +لازم تقراها

    مُساهمة من طرف المناهرى الخميس مارس 11, 2010 2:34 am

    [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
    الله ينور يا مينا فعلا قصة مؤثرة جدا وربنا يدينا حياة التوبة
    وربنا يعوض تعب محبتك

    marian
    marian
    عضو مميز بالمنتدى
    عضو مميز بالمنتدى


    عدد المساهمات : 194
    تاريخ التسجيل : 04/09/2009
    العمر : 36

    قصة ستجعلك مذهولا وحتما ستبكى +لازم تقراها Empty رد: قصة ستجعلك مذهولا وحتما ستبكى +لازم تقراها

    مُساهمة من طرف marian الأربعاء مايو 05, 2010 1:00 pm


    قصة رائعة يا مينا
    [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

      الوقت/التاريخ الآن هو الجمعة نوفمبر 22, 2024 8:59 am